< Event design

Week van de Ondernemer

Fotografie: D. Nicolas

Dit project is een vervolg op een veranderingstraject dat reeds in 2015 is ingezet.

De vraag destijds was om alle standbouw meer op 1 lijn te krijgen en het midden van de beursvloer wat duidelijker vanuit de ondernemer te benaderen. Maar zonder dat dit nu in hokjes en uniforme standbouw uitmond.

 

Dit is in eerste instantie gedaan door de standbouw vanuit thema's te benaderen en een extra functie te geven, zoals bijvoorbeeld een Ziggo netwerk café.

Genoeg handvatten om dit mooi vorm te geven, voor iedere deelnemer is wel wat leuks te verzinnen, maar het uiteindelijke doel was hiermee nog lang niet bereikt. Samen met de organisatie wilden wij dit verder doortrekken naar een plein waar er vanuit de belevingswereld van de ondernemer zou worden gedacht.

Welke thema's houdt een ondernemer nu dagelijks bezig? En, hoe kunnen wij daar vervolgens niet alleen meer vorm aan geven, maar vooral ook meer content.

 

Dit moest helemaal opnieuw worden uitgevonden en de standbouw waar we in eerste instantie op waren gefocussed is hier helemaal uitgehaald. Vanuit een centraal ondernemersplein/café kon de ondernemer om zich heen nu een 5 tot 6 tal thematische area's vinden waarbinnen relevante deelnemers aanwezig waren om vragen omtrent een van de thema's verder uit te diepen. Naast de reguliere vierkante meters die een deelnemer nu af zou gaan nemen, ging het hier veel meer om aanwezigheid in een area en, tijd. Tijd die zij kregen om in de theaters die aan de area's waren verbonden content te leveren. De ondernemer werd nu in plaats van passief over een beursvloer te wandelen, actief aan het werk gezet met workshops en geïnspireerd in de theaters.

 

De uiteindelijke vorm is in 2017 aangepast naar 1 groot middenplein met bar en interview studio, met daaromheen, als een soort rotonde, een breed pad dat de bezoeker ongemerkt door de 6 grote ringen van 15 meter doorsnede en 6 meter hoog voerde.

De ringen waren niet afgezet met harde wanden, maar met bedrukte gordijnen met daarop beeldmateriaal van de deelnemers. Hiermee kwamen de laatste standwanden die in 2016 nog wel waren ingezet ook meteen te vervallen. We bereikten hiermee een communicatief veel beter totaalbeeld, waarbij de bezoeker op geen enkele wijze werd ingesloten door wanden en vrij kon rondlopen.

info@gengdesign.nl

Copyright 2018